perjantai 2. tammikuuta 2015

Hyvin alkoi!

Vuosi 2015 on alkanut hyvin!

Vuoden 2014 viimeinen päivä sujui myös tosi hyvissä merkeissä. Otin itseäni niskasta kiinni ja tein viimein pitkään työlistalla olleen "vinttiprojektin". Sorttasin sieltä vanhat talvitakit pois. Täällä asuinalueellani nimittäin tehdään parhaillaan talvivaatekeräystä. Keräyksen tulokset toimitetaan Ukrainaan paleleville. Lahjoitin kaksi pussillista tarpeettomia vanhoja talvitakkejani ja joitain huiveja ja pipoja. Toivottavasti lämmittävät siellä vastaanottajiaan. Olen niin tyytyväinen, että sain vintiltä tarpeetonta tavaraa eteenpäin hyvään tarkoitukseen.

Hankin vuoden päätteeksi myös uuden lieden ja astianpesukoneen. Kävi iso tuuri, kun joku laittoi myyntiin priimakuntoiset ja täysin keittiööni sopivat laitteet asuinpaikkani facebookin kierrätysryhmään. Myyjä oli ostanut tästä läheltä asunnon ja aikoo remontoida keittiön. Kodinkoneet menevät samalla vaihtoon, kun haluavat kuulemma toisen väriset. Sain tällä tavoin toimivat, uudehkot ja siistikuntoiset kodinkoneet itselleni uloskantohintaan. Siis todella halvalla. Olen tyytyväinen, kun omassa keittiössä taas vanhat laitteet ovat odottaneet uusimista siitä lähtien kun vuosi sitten ostin tämän asunnon. Jääkaappi-pakastimen uusin juuri pari kuukautta sitten. Nyt sain uuden lieden (valurautainen vaihtuu keraamiseen) ja astianpesukoneen (ikivanha malli vaihtuu uudempaan). Nyt on hyvä. Serkku tuli eilen sopivasti kylään perheineen ja auttoi minua noutamaan laitteet.

Vuoden ensimmäisen päivän taasen dedikoin pikkuserkulle ja hänen perheelleen. Yksi lapsista on kummilapseni.

Tänään, vuoden toisena päivänä taas kävin ystävän kanssa kirpputorilla ja Marimekon alessa. Iltapäivällä raahasin ne sortatut talvivaatteet sinne keräykseen. Olen ollut aktiivinen siellä facebookin kierrätysryhmässä ja hain yhdeltä läheltä asuvalta ihmiseltä sellaisen Nuxen ylistetyn kuivaöljyn, joka on ihan kuivan ihon pelastaja. Oli ollut hänelle tuoksunsa takia sopimaton lahja, mutta sopii minulle erinomaisesti. 35 euron purkki minulle 5 eurolla. Kiitos taas kierrätysaate!

Ihanaa, että on loma. Minä lomailen loppiaiseen asti. Tekee niin hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti