sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Göran Bäck -maljakko

No nyt on mitä ilmeisimmin kevättä rinnassa, kun taas olisi asiaa kukka-astioista.

Olen metsästänyt jo useamman vuoden kirpputoreilta tuloksetta Arabian Harlekiini-maljakkoa. Muutaman kerran olen maljakon kyllä hyllyillä nähnyt, mutta hintalappu on aina ollut niin korkea, ettei voi puhua mistään löydöstä.

Mainitsin taannoin äidilleni, että olen etsinyt kyseistä maljakkoa pidemmän aikaa, eikä ole onnistanut. Äiti sanoi, että mummon perintönä on yksi vähän samantyylinen maljakko, jonka saisin, jos haluaisin. Halusinhan minä.

Mummon peruista minulle kotiin tuli funkkis-tyyliä edustava Göran Bäckin Arabialle suunnittelema maljakko, joka oli tuotannossa 1961-1965. Retroa ja kaunista.

Tänään se sai kannateltavakseen ruokakaupasta kotiin tulleen keltaisen tulppaaninipun.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti